Strona główna Blog Lubię, ale nie zaufam

Lubię, ale nie zaufam

Lubię, ale nie zaufam

Klienci Cię lubią, pośmieją się z żartów, które zamieścisz na Facebooku, postawią na biurku kalendarz z Twoim logo, ale kiedy będą chcieli coś kupić, bez wahania pójdą do konkurencji. Dlaczego? To, że ktoś lubi Twoją firmę, nie znaczy wcale, że zechce u Ciebie kupić. Dokładnie tak samo, jak Ty możesz lubić kolegę, z którym po pracy idziesz na piwo, ale już niekoniecznie pożyczysz mu 1000 zł, jeśli Cię o to poprosi.

 

Jak przejść od lubienia do zaufania?

 

Klienci mogą Cię lubić za oryginalność, dobry kontakt z Biurem Obsługi Klienta w Twojej firmie albo ciekawą ofertę. Ale aby zaczęli Ci ufać, muszą poczuć się bezpiecznie. Ciekawa oferta musi okazać się niezawodna, kiedy z niej skorzystają. Biuro Obsługi Klienta, jeśli przyjmie zgłoszenie, powinno naprawdę szybko i z zaangażowaniem odpowiedzieć. Handlowcy muszą dobrze znać ofertę, aby klient nie „zagiął” ich pytaniami.

Zaufanie oznacza, że klienci zawsze wiedzą, czego spodziewać się po Twojej firmie, a jeśli odkryją coś nowego, to będą to dla nich wyłącznie pozytywne odkrycia – np. rabat dla stałego klienta.

 

Pamiętaj o zadowolonych klientach

 

Reklama dociera do największej liczby odbiorców – dużo większej, niż liczba Twoich potencjalnych klientów – ale działa krótko. Jeśli odbiorcy zobaczą zapadający w pamięć banner reklamowy albo otrzymają bardzo ciekawy mailing, prawdopodobnie Cię zapamiętają. Ale takie wrażenie jest krótkotrwałe – nie przetrwa długo i za jakiś czas zostanie wyparte z pamięci przez inne reklamy i marki.

 

Dlatego najlepsze, co możesz zrobić dla swojej firmy, to zamieniać jednorazowych klientów w lojalnych klientów. A przede wszystkim – unikać klientów niezadowolonych. Jeśli porównać zyski zdobyte dzięki zadowolonym klientom i straty, poniesione przez działania klientów niezadowolonych – okazuje się, że dobra opinia jest bezcenna. Aby „zrównoważyć” liczbę klientów, których utracisz przez 1 niezadowoloną osobę, potrzebujesz co najmniej 3 lub 4 zadowolonych klientów, którzy będą polecać Cię znajomym. To jeszcze jeden argument za tym, by poważnie potraktować rzetelność w relacjach z klientami.

 


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.