Strona główna Blog Brand book, czyli gwarancja spójnej identyfikacji wizualnej

Brand book, czyli gwarancja spójnej identyfikacji wizualnej

Brand book, czyli gwarancja spójnej identyfikacji wizualnej

By osiągnąć sukces, musisz uczynić swoją markę wyjątkową pod każdym względem. Zacznij od stworzenia niepowtarzalnej nazwy wraz z logo! Nie zapomnij także o zbudowaniu przy tej okazji Brand booka. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się co to takiego i jakie niesie za sobą korzyści!

 

Brand book co to takiego?

 

Brand book, zwany także Księgą Marki czy Księgą Znaku to dokumentacja, będąca instrukcją, opisującą markę. Jasno wskazuje jakich zasad należy przestrzegać, wykorzystując elementy identyfikacji wizualnej oraz jak używać ich w komunikacji.

 

Podstawowa wersja Księgi Znaku prezentuje prawidła dotyczące stosowania logo. Jej bardziej rozbudowana wersja opisuje konkretne zastosowania znaku, historię wraz z wizją firmy, a nawet procedury realizacji zamówień.

 

Jej głównym i najważniejszym celem, jest kompleksowa prezentacja wszystkich informacji dotyczących wizerunku Twojej firmy. Stosowanie się do wskazówek zawartych w Brand booku, ma kluczowe znaczenie dla zachowania spójności wizerunkowej marki, a także dla dalszego rozwoju.

 

Identyfikacja wizualna marki

 

Brand book powstaje w wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej, która obejmuje stworzenie logo, wybór kolorystyki i kroju pisma, a nawet wystrój budynków, opakowań produktów oraz pozostałe materiały promocyjne zawierające znak towarowy.

 

Stawiając na zaskakujące, a zarazem dopracowane elementy identyfikacji wizualnej, kreujesz czytelny, a przez to profesjonalny oraz godny uwagi wizerunek swojej firmy. Stwórz obraz, który pozostanie w pamięci odbiorców na długo i odważnie wykorzystaj do tego przykuwające wzrok logo.

 

Co znajdziesz w Brand booku?

 

Nawet perfekcyjnie zaprojektowane logo to dopiero początek drogi do sukcesu. Dlaczego? Ponieważ konieczne jest przede wszystkim jego odpowiednie wykorzystanie i właśnie o tym traktuje Brand book. Księga Marki nie tylko opisuje budowę znaku, ale i wskazuje na to, jak można je modyfikować. Jasno mówi też o tym, co jest w tym zakresie absolutnie niedozwolone. To pomoże ustrzec Ci się przed niespójnościami w systemie identyfikacji wizualnej Twojej marki.

 

  1. W Brand booku powinny znaleźć się informacje, dotyczące rozmiarów logo, a przede wszystkim jego minimalnej wielkości ekspozycji, tak aby zawsze było wyraziste i w pełni dostrzegalne. To samo tyczy się pola ochronnego otaczającego logo. Jego odpowiednie wymiary zagwarantują optymalną widoczność na plakatach czy banerach reklamowych.
  2. Kolejny istotny element to kolorystyka. Brand book jasno określa wytyczne dotyczące koloru znaku w różnych wersjach. Nie zapominaj, że już nawet niewielka i pozornie nieistotna zmiana odcienia ma ogromny wpływ na jego odbiór.
  3. Księga Znaku uwzględnia także dozwolone kroje i charaktery pisma, które można zestawiać z logo oraz możliwości edycji tekstu.

 

Forma Brand booka

 

Możesz korzystać z Księgi Znaku w wersji drukowanej bądź elektronicznej. Jednak właśnie ta druga jest o wiele wygodniejszym rozwiązaniem, ponieważ w każdej chwili może mieć do niej dostęp każdy z pracowników. Co więcej, o wiele łatwiejsze staje się wprowadzanie ewentualnych zmian i bezpłatnych aktualizacji.

 

Wykorzystaj Brand book jako wstęp do tworzenia kolejnych elementów identyfikacji wizualnej. Wszystkie zasady dotyczące używania logo zebrane w jednym miejscu, znacznie ułatwią Ci stworzenie spójnej tożsamości marki, a także uchronią przed wątpliwościami czy nadużyciami. Księga Znaku to również ogromne udogodnienie w chwili podjęcia współpracy z osobami trzecimi, które otrzymają wyraźnie określone reguły dotyczące używania znaku.


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.