By osiągnąć sukces, musisz uczynić swoją markę wyjątkową pod każdym względem. Zacznij od stworzenia niepowtarzalnej nazwy wraz z logo! Nie zapomnij także o zbudowaniu przy tej okazji Brand booka. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się co to takiego i jakie niesie za sobą korzyści!
Brand book — co to takiego?
Brand book, zwany także Księgą Marki czy Księgą Znaku to dokumentacja, będąca instrukcją, opisującą markę. Jasno wskazuje jakich zasad należy przestrzegać, wykorzystując elementy identyfikacji wizualnej oraz jak używać ich w komunikacji.
Podstawowa wersja Księgi Znaku prezentuje prawidła dotyczące stosowania logo. Jej bardziej rozbudowana wersja opisuje konkretne zastosowania znaku, historię wraz z wizją firmy, a nawet procedury realizacji zamówień.
Jej głównym i najważniejszym celem, jest kompleksowa prezentacja wszystkich informacji dotyczących wizerunku Twojej firmy. Stosowanie się do wskazówek zawartych w Brand booku, ma kluczowe znaczenie dla zachowania spójności wizerunkowej marki, a także dla dalszego rozwoju.
Identyfikacja wizualna marki
Brand book powstaje w wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej, która obejmuje stworzenie logo, wybór kolorystyki i kroju pisma, a nawet wystrój budynków, opakowań produktów oraz pozostałe materiały promocyjne zawierające znak towarowy.
Stawiając na zaskakujące, a zarazem dopracowane elementy identyfikacji wizualnej, kreujesz czytelny, a przez to profesjonalny oraz godny uwagi wizerunek swojej firmy. Stwórz obraz, który pozostanie w pamięci odbiorców na długo i odważnie wykorzystaj do tego przykuwające wzrok logo.
Co znajdziesz w Brand booku?
Nawet perfekcyjnie zaprojektowane logo to dopiero początek drogi do sukcesu. Dlaczego? Ponieważ konieczne jest przede wszystkim jego odpowiednie wykorzystanie i właśnie o tym traktuje Brand book. Księga Marki nie tylko opisuje budowę znaku, ale i wskazuje na to, jak można je modyfikować. Jasno mówi też o tym, co jest w tym zakresie absolutnie niedozwolone. To pomoże ustrzec Ci się przed niespójnościami w systemie identyfikacji wizualnej Twojej marki.
- W Brand booku powinny znaleźć się informacje, dotyczące rozmiarów logo, a przede wszystkim jego minimalnej wielkości ekspozycji, tak aby zawsze było wyraziste i w pełni dostrzegalne. To samo tyczy się pola ochronnego otaczającego logo. Jego odpowiednie wymiary zagwarantują optymalną widoczność na plakatach czy banerach reklamowych.
- Kolejny istotny element to kolorystyka. Brand book jasno określa wytyczne dotyczące koloru znaku w różnych wersjach. Nie zapominaj, że już nawet niewielka i pozornie nieistotna zmiana odcienia ma ogromny wpływ na jego odbiór.
- Księga Znaku uwzględnia także dozwolone kroje i charaktery pisma, które można zestawiać z logo oraz możliwości edycji tekstu.
Forma Brand booka
Możesz korzystać z Księgi Znaku w wersji drukowanej bądź elektronicznej. Jednak właśnie ta druga jest o wiele wygodniejszym rozwiązaniem, ponieważ w każdej chwili może mieć do niej dostęp każdy z pracowników. Co więcej, o wiele łatwiejsze staje się wprowadzanie ewentualnych zmian i bezpłatnych aktualizacji.
Wykorzystaj Brand book jako wstęp do tworzenia kolejnych elementów identyfikacji wizualnej. Wszystkie zasady dotyczące używania logo zebrane w jednym miejscu, znacznie ułatwią Ci stworzenie spójnej tożsamości marki, a także uchronią przed wątpliwościami czy nadużyciami. Księga Znaku to również ogromne udogodnienie w chwili podjęcia współpracy z osobami trzecimi, które otrzymają wyraźnie określone reguły dotyczące używania znaku.