Strona główna Blog Marketing marki, czyli zbudować wartościowy brand

Marketing marki, czyli zbudować wartościowy brand

Marketing marki, czyli zbudować wartościowy brand

Rozpoznawalna i ceniona przez klientów marka przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim kojarzy się z pewnym zestawem użyteczności i cech. Jest synonimem jakości sprzedawanych przez nas produktów lub świadczonych usług. Brand sam w sobie stanowi także wartość niematerialną - można go wycenić i sprzedać. Sukces zaczyna się od skutecznej strategii marketingu marki.

 

Czym jest strategia marki?

 

Strategia marketingu marki to długofalowy plan składający się z działań, które mają doprowadzić do określonego sposobu postrzegania brandu przez konsumentów i wyróżnienia go od konkurencji. W planie strategicznym zostają określone cechy, z jakimi powinny kojarzyć się wyroby lub usługi danego przedsiębiorcy. Następnie należy zastanowić się nad instrumentami marketingu marki, które umożliwią osiągnięcie oczekiwanego wizerunku. W strategii należy zawrzeć kanały komunikacji z odbiorcami (np. social media, spotkania bezpośrednie), a także formy promocji (reklama TV, linki sponsorowane).

 

Jak sformułować strategię marketingu marki?

 

Zacznij od podstaw, czyli od klienta. Zastanów się, jakie ma potrzeby, oczekiwania i wymagania. Pomyśl, w jaki sposób mógłbyś zaoferować korzyści płynące z zakupu Twoich produktów bądź usług. Postaw na realną wartość, którą konsument otrzyma dzięki wybraniu Twojej marki i zaprezentuj ją jak najlepiej.

 

Marketing marki musi koncentrować się na dotarciu do wybranej grupy klientów. Odpowiedź sobie na pytanie: z jakich mediów najczęściej korzystają odbiorcy? W jaki sposób dokonują zakupów? Gdzie szukają informacji o nowych produktach? Co jest dla nich ważne? Jeśli chcesz dotrzeć do młodych ludzi, Twoja marka musi być aktywnie promowana w social media. Dzięki portalom społecznościowym brandy są obecne w życiu swoich klientów.

 

Wzmacniaj wartości, z którymi chcesz się utożsamiać. Marketing marki pomoże Ci kreować określony wizerunek. Np. poprzez sponsorowanie zawodów sportowych wskażesz konsumentom, że cenisz zdrowy tryb życia. W ten sposób będziesz promował określony system wartości, a klienci będą z nim kojarzyć Twój brand.

 

Nie zapomnij o konieczności wprowadzania zmian. Marketing marki musi ewoluować wraz z konsumentami. Obserwuj ich zachowania, analizuj trendy i twórz od nowa swój plan strategiczny.


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.