Strona główna Blog Marka to Big Idea

Marka to Big Idea

Marka to Big Idea

Chcesz stworzyć rozpoznawalną markę. Markę kultową, która pociągnie za sobą tysiące klientów i partnerów biznesowych. I chociaż jesteś dopiero na początku drogi, to może Ci się udać. Nie poddawaj się, lecz stwórz wielką wizję. Wielką Ideę, za którą pójdą ludzie.

Wizja Twojej marki musi być tak duża, by przerastała swoją wielkością nawet Ciebie. Musi inspirować ludzi, by przyciągała długofalowo. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz skoncentrować się na tym, by klienci stale wracali, a nie tylko ograniczyli się do jednorazowego zakupu / jednorazowego skorzystania z usług. Tworząc Wielką Ideę, stworzysz potężną markę, którą będą promowali klienci do tego stopnia, że sama urośnie do rangi ważnej i liczącej się na globalnym rynku.

Pokochaj swoją markę

Na początku możesz spotkać się z oporem ze strony innych. Z niedowierzaniem i krytyką. Ze sceptycyzmem otoczenia, który potrafi działać zniechęcająco. Musisz się na to przygotować, ale pod żadnym pozorem nie dać się "złamać". Nie osiągniesz bowiem sukcesu, jeżeli sam nie będziesz do tego przekonany. Musisz pokochać swoją markę i wierzyć w stworzoną przez siebie wizję. Nie oglądaj się za siebie. Nie myśl o tym, co o Twojej koncepcji sądzą inni. Pamiętaj, że to Twoja wizja i Twoja droga, za którymi musisz podążać, by krok po kroku osiągnąć zamierzony cel.

"Patrz wysoko, leć wysoko, nie pozwól innym ściągać cię w dół" - tylko z takim nastawieniem przeniesiesz w sferę działań swoje najśmielsze idee i osiągniesz wyznaczone cele. Niech to motto będzie dla Ciebie inspiracją, tak jak inspiracją jest dla mnie - zarówno w życiu prywatnym, jak i osobistym. Jeżeli będziesz kurczowo trzymać się swojej wielkiej idei, nie pozwalając innym podciąć skrzydeł, możesz naprawdę wiele zdobyć.

Tylko Wielka Idea Cię uratuje

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, musisz stworzyć naprawdę wielką ideę. Taką, która zmieni coś na rynku. Taką, która faktycznie przekona do siebie klientów i partnerów biznesowych. Taką, z którą będą chciały utożsamiać się tłumy. Taką, która stanie się kultową i osiągnie sukces globalny.

Pamiętaj, że tylko wielkie i odważne idee zmieniały świat. Przypomnij sobie historię Henry'ego Forda i jego marki. W 1899 roku został jednym ze współzałożycieli firmy Detroit Automobile Company (później przekształconej w Cadillac Motor Company). Szybko jednak poróżnił się ze współudziałowcami, którzy nie zgadzali się z jego strategią rozwoju. Ford miał swoją wielką ideę i nie zamierzał się poddawać. Sprzedał swoje udziały i odważnie wkroczyły na rynek motoryzacji, gdzie działało już wiele firm. Pomimo krytyki wcześniejszych udziałowców i sporej konkurencji, nie bał się zrealizować swojej wizji, której ideą była masowa produkcja tanich samochodów. Zrewolucjonizował więc system produkcji aut, szybko pokonując konkurencję. Czy udałoby mu się osiągnąć sukces, gdyby poddał się krytyce i zapomniał o wielkiej idei, która mu przyświecała?

I Ty musisz być jak Henry Ford, jeśli chcesz osiągnąć sukces. A na tym Ci zależy, prawda?


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.