Strona główna Blog Opowiedz, czym się zajmujesz

Opowiedz, czym się zajmujesz

Opowiedz, czym się zajmujesz

Narzekasz na niską sprzedaż? Wydaje Ci się, że robisz wszystko, by pozyskać klientów, jednak bez większych efektów? Jeżeli nie wiesz, gdzie leży błąd, najprawdopodobniej to kwestia nieznajomości oferowanych produktów i ich niedopasowania do klientów. Najwyższy czas to zmienić, by "odczarować" sprzedaż. Jak? Opowiedz, czym się zajmujesz. Tak po prostu.

Każda firma chce przyciągać klientów i generować zyski. Nie każda jednak wie, jak ten efekt osiągnąć. Stosują więc metodę "prób i błędów" licząc, że prędzej czy później poznają sekret skutecznej sprzedaży. Tymczasem okazuje się, że problem leży bardzo blisko: wiele firm oferuje produkty, których tak naprawdę nie zna.

W czym jesteś najlepszy?

Chcesz sprzedawać z dużą skutecznością? Zamiast poszukiwać skomplikowanych rozwiązań pozwalających na zwiększenie zysków, zacznij od odpowiedzi na najprostsze pytanie: "w czym jesteś najlepszy?". Musisz mieć świadomość tego, co znajduje się w Twojej ofercie. I nie chodzi wcale o to, by wymienić jednym tchem cały katalog produktów / usług. Sens ukryty jest głębiej. Musisz wiedzieć, dlaczego akurat te produkty / usługi zdecydowałeś się sprzedawać. Być może to kwestia ich popularności i zwiększonego zapotrzebowania. Świetnie, jednak to nie wystarczy, by przekonać potencjalnych klientów. Musisz skoncentrować się na zaletach i korzyściach, które dzięki nim można uzyskać.

Jeżeli natomiast Twoja oferta jest efektem przypadku, musisz ją zmienić. Jeśli nie będziesz najlepszy w tym, czym się zajmujesz, jeśli nie będziesz "czuć chemii", nie osiągniesz sukcesu. Nie jest bowiem sztuką zmuszać do zakupu, ale działać tak, by klienci sami chcieli skorzystać z Twojej oferty.

Określ kluczowe produkty i opowiedz ich historię

Jeśli nie jesteś w stanie wymienić zalet swoich produktów i przedstawić korzyści, nic nie sprzedasz. Klient nie będzie świadomy, czym zajmuje się firma. A skoro tak, nie będzie wiedział, czy potrzebuje skorzystać z oferowanych przez Ciebie produktów / usług.

Jak to zmienić? Określ kluczowe elementy Twojej oferty, a następnie opowiedz ich historię. Wyjaśnij, dlaczego akurat one trafiły do katalogu, czym się wyróżniają i z jakiego powodu zasługują na zainteresowanie. Jeśli zrobisz to w ciekawy sposób, a jednocześnie podkreślisz ich znaczenie w rozwiązaniu konkretnego problemu klienta, krok po kroku będziesz osiągał sprzedażowy sukces.

Produkty zdefiniują Twoją markę

Zastanawiasz się, dlaczego wiele osób decyduje się na zakup iPhona czy iPada? Sprzęt należący do marki Apple kojarzy się z wysoką jakością i niezawodnością. Użytkownicy mają świadomość, w jaki sposób urządzenia mogą rozwiązać ich problemy i co dzięki korzystaniu z nich mogą zyskać.

I tak to właśnie działa. Dobre produkty odpowiadające na potrzeby klientów są w stanie zdefiniować markę i podnieść jej wartość. Zamiast skupiać się na promowaniu wielu produktów / usług jednocześnie, warto zawęzić swoje działania. Wąska specjalizacja sprawia, że marka staje się bardziej rozpoznawalna i wartościowa.

Określ grupę docelową

Zrozumienie produktu pozwala ustalić, jakie potrzeby zaspokaja. Dzięki temu łatwiej określić grupę docelową zainteresowaną ofertą. Czy to naprawdę takie ważne? Oczywiście, ponieważ żaden produkt nie jest w stanie spełnić oczekiwań wszystkich klientów. A im precyzyjniej określisz target, tym efektywniejsza będzie sprzedaż.

Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz poznać swoje produkty od strony korzyści. Dzięki temu możesz kierować swoją ofertę precyzyjniej do idealnie dopasowanej grupy docelowej. Wzmocni to działania sprzedażowe i marketingowe, pozwalając dotrzeć na sam biznesowy szczyt.


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.