Strona główna Blog Unikaj pryzmatu niewidocznego

Unikaj pryzmatu niewidocznego

Unikaj pryzmatu niewidocznego

Masz własną firmę. Wiesz, że w tym, co robisz, co oferujesz, jesteś naprawdę dobry. Posiadasz wiedzę, kompetencje, odpowiednie zaplecze. Masz wszystko, co potrzeba Ci, aby być na rynku konkurencyjnym. A jednak nie stanowisz niemal żadnej konkurencji. Klienci, jakby zupełnie Cię nie zauważali. I wiesz już, że jednak czegoś Ci brakuje. Cóż to takiego? Dobra reklama.


Pokaż się światu…


Pokaż mu swój potencjał, swoje możliwości. Po prostu wyjdź do ludzi. Swoim istnieniem zaczaruj ich świat. Dopóki tego nie zrobisz, Twoja firma pozostanie niewidoczna. Dla klientów po prostu nie będziesz istniał. I nawet, jeśli zobaczą Twój produkt czy usługę, wątpliwie, aby się nimi zainteresowali. Bo jak można zaufać czemuś, czego się nie zna? Wejdź więc do świadomości klientów. Pokaż im, że jesteś. A dobra reklama Ci w tym pomoże.


Zrzuć maskę anonimowości


Jeśli chcesz zaistnieć w świadomości konsumentów, musisz przestać być anonimowym. Widząc Twoją nazwę czy logo, klient musi kojarzyć je z konkretną usługą / produktem, z korzyściami, jakie odniesie, jeśli się na nie zdecyduje.


Po prostu przedstaw się, powiedz o sobie to, co klienta zainteresuje i co dla niego jest ważne. Ale pamiętaj, musisz zrobić to w taki sposób, aby odpowiednio sterować emocjami odbiorcy. I taka jest właśnie rola reklamy. To właśnie ona, dzięki odpowiednim środkom, oddziałuje, stymuluje oraz kreuje pragnienia klienta.


Reklama to nie działanie jednorazowe


A bynajmniej nie powinna takim być, jeśli ma przynieść Ci wymierne korzyści. Okresowe przypominanie i utrwalanie w pamięci odbiorcy przekazu jest o wiele bardziej skuteczne. Jest to przede wszystkim zabieg służący zbudowaniu lojalności klienta. Pamiętaj, że nie możesz skupiać się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów. Również ważne jest utrzymanie stałego kontaktu z dotychczasowymi. Poza tym, jak twierdzi jeden z najwybitniejszych psychologów XX wieku Robert Zajonc, częsty kontakt z obiektem przekłada się na spostrzeganie go jako bardziej atrakcyjnego. Dlatego też reklamy produktów i usług, które mają na rynku ogromną konkurencję spotykamy praktycznie na każdym kroku. Im większa konkurencja, tym częściej należy o sobie przypominać.


Daj się poznać i sam poznaj swoich klientów


A dokładniej, zajrzyj w ich psychikę. Znajdziesz tam odpowiedź na pytanie, jak reagują oni na konkretny przekaz i jak powinien być on skonstruowany, aby wywołać zamierzone reakcje, czyli zainteresowanie Twoją ofertą.


Doskonałym przykładem staje się efekt kongruencji, czyli jeden z błędów poznawczych, jakie zachodzą w psychice człowieka. Jest on ściśle związany z potrzebą weryfikacji własnej oceny rzeczywistości. Jeśli więc powiesz, że Twoja usługa dostarczy największych emocji, czy Twój produkt przeniesie konsumenta na nieosiągalny dotąd poziom, to będzie on chciał sam zweryfikować to, co do niego mówisz.


I pamiętaj, że ludzie nie lubią ryzyka


Nie lubią, i co z tego? W świetle reklamy ta „oczywista oczywistość” określana jest mianem efektu pseudopewności. Jest to tendencja do unikania ryzyka, jeśli wynik podjętego działania jest pozytywny i skłonność do jego podejmowania, jeśli wynik jest negatywny. Dlatego też w reklamach często spotykamy kategorie pewności czy niepewności. Unikając kwestii ryzyka, marketerzy formułują ofertę, która ma ogromny wpływ na decyzje, jakie zostaną przez odbiorcę podjęte.


Wyeksponuj to, co może zaważyć o sukcesie


Decydując się na reklamę, znajdź w swojej ofercie jedną konkretną cechę, która skutecznie przyciągnie uwagę. A następnie to właśnie na niej skoncentruj niemal całą uwagę odbiorcy.


Twój produkt, czy usługa, wśród konkurencji nie bardzo zapewne się wyróżnia. Jeśli nie podkreślisz tego, co jest szczególne, zginie w tłumie. Zabieg ten wykorzystuje tak zwany efekt skupienia - kolejny z błędów poznawczych. Jego zadaniem jest zaburzyć racjonalną ocenę użyteczności, i co ważne, robi to bardzo skutecznie.


Stworzenie dobrej reklamy wymaga nie tylko znajomości jej metod, ale także oddziaływania na ludzką psychikę. Jeśli chcesz faktycznie zaistnieć na rynku i odnieść sukces, nie możesz pozostać wobec niej obojętny. To reklama – ale tylko ta skuteczna – poprowadzi Cię w dobrym kierunku. Bez niej, choćbyś miał najlepszą ofertę na rynku, pozostaniesz niewidoczny.

 


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.