Branża e-commerce z roku na rok odnotowuje wyraźny wzrost zainteresowania. Jak wynika z danych CBOS (kwiecień 2014), co drugi Polak robi zakupy online - bez wychodzenia z domu. Takie statystyki przekonują właścicieli firm, że warto rozszerzyć biznes o e-sklep. Czasem oznacza to obecność w serwisach aukcyjnych, ale zawsze przychodzi czas na stworzenie własnego sklepu internetowego. Warto jednak pamiętać, że e-sklep to zaledwie pierwszy krok do tego, by dotrzeć na sam szczyt góry o nazwie „SUKCES”, co zaważy na powodzeniu biznesu w Internecie.
Sklep internetowy - potężna machina sprzedażowa
Powstające sklepy internetowe to potężne machiny sprzedażowe - nowoczesne i zaawansowane. Z jednej strony mają zachęcać do zakupów - poprzez atrakcyjny design czy intuicyjne poruszanie się pomiędzy poszczególnymi podstronami. Z drugiej strony - mają wspomóc proces sprzedaży, maksymalnie go automatyzując.
Profesjonalnego sklepu internetowego nie da się stworzyć samodzielnie (no chyba, że posiadasz umiejętności ku temu). Potrzebna jest fachowa wiedza i kreatywność, dzięki którym uda się zaprojektować i wdrożyć zaawansowany e-sklep na miarę XXI wieku. Dlatego warto zdać się na usługi profesjonalnej agencji interaktywnej, która:
• stworzy sklep internetowy zgodny z charakterem firmy - wraz z wprowadzeniem niezbędnych modyfikacji (indywidualnych funkcjonalności), by uwzględniał potrzeby Twojego biznesu,
• zintegruje e-sklep z oprogramowaniem magazynowo-księgowym, serwisami aukcyjnymi oraz innymi zewnętrznymi programami,
• przeprowadzi szkolenie z zakresu obsługi e-sklepu.
Miej jednak świadomość, że nowoczesna platforma do obsługi realizowanych zamówień sprzedażowych nie przesądzi o sukcesie. Pamiętaj, że wpływ na wzrost sprzedaży ma sama jakość obsługi. Klienci nie lubią czekać na zamówiony towar, więc trzeba spieszyć się z wysyłką. Klienci nie lubią być wprowadzani w błąd, więc trzeba dbać o systematyczne aktualizacje stanów magazynowych. Klienci nie lubią czekać na odpowiedź ze strony sklepu, więc trzeba regularnie odpisywać na e-maile czy odbierać telefony.
Zaawansowana i intuicyjna platforma sprzedażowa oraz wysoka jakość obsługi ukierunkowana frontem do klienta to jednak cały czas początek, który - w zależności od tego, jak będziesz działać dalej - może zaowocować sukcesem.
Daj się poznać w sieci - rozkręć machinę
Masz już sklep internetowy, o którym wie rodzina i znajomi? Świetnie, ale musisz ze swoją ofertą dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców. Zamówienia od najbliższych może i na początku pozwolą Ci powoli rozkręcić machinę sprzedażową, ale na dłuższą metę to po prostu za mało.
Promocja e-sklepu w Internecie to konieczność, szczególnie wtedy, gdy zajmujesz się wyłącznie sprzedażą online (a nie jest ona „efektem” ubocznym prowadzonej działalności). Dlatego czas dać się poznać w sieci. Dlatego czas na wybór strategii marketingowej, dzięki której dowiesz się, jaką drogą podążać, by trafić na sam szczyt. Ona jest niczym Twój przewodnik, który nie pozwoli Ci zbłądzić w docieraniu do celu.
Prowadzenie sklepu internetowego, nawet jeśli jest efektem decyzji podjętej pod wpływem impulsu, musi opierać się na wyznaczonej strategii. W jej opracowaniu pomoże Ci doradca i strateg marketingowy. Dzięki wyznaczonej przez niego przyszłej drodze rozwoju Twojej firmy, konsekwentnie będziesz wykorzystywał posiadane zasoby. I będziesz doskonale wiedział, jak to robić. On przygotuje dla Ciebie audyt, strategię czy plan, dzięki którym odnajdziesz swoją drogę do sukcesu. Taki specjalista korzysta ze sprawdzonych narzędzi, dzięki którym Twoja firma szybko urośnie, a wieści o istnieniu Twojego sklepu dotrą do grupy docelowej. Są to strategie marki, pozycjonowania i komunikacji. Ty nie musisz się na nich znać. Jesteś fachowcem w swojej dziedzinie. Pozwól więc, że dla Ciebie opracuje je inny fachowiec. Specjalista, który jednocześnie stanie się dla Ciebie inspiracją.
Nie pozwól, aby nieodpowiedzialnie podjęte działania z zakresu marketingu „zatruły” Twoją firmę już na początku i nie pozwoliły rozwinąć jej skrzydeł. Zaufaj ludziom, którzy doskonale wiedzą, jak wprowadzić ją w zmieniającą się rzeczywistość. Oni, gwarantując Ci indywidualne podejście, zaproponują doradztwo marketingowe, sklepu www, a także szereg innych powiązanych usług, które pomogą Ci w tym świecie przetrwać i z każdym dniem stawać się coraz bardziej widoczną i rozpoznawalną firmą w branży e-commerce.