Mitem jest przekonanie, że małe firmy nie muszą posiadać identyfikacji wizualnej, ponieważ to kosztowna inwestycja, która nie wpływa bezpośrednio na pozyskiwanie klientów. Czy małą firmę stać zatem na brak logo?
Firma bez tożsamości
Chcąc zyskać rozpoznawalność na rynku, nawet wąskim lokalnym, należy wypracować własną tożsamość, z którą kojarzyć nas będą klienci – na podobnej zasadzie, jak ludzie identyfikują siebie wzajemnie. Mając do wyboru dużą ilość podobnych ofert, odbiorcy kierują się często pierwszym wrażeniem, korzystając z powierzchownych danych, które im dostarczasz. Profesjonalne logo, dopasowane do osobowości firmy, potrafi natychmiast zwrócić uwagę potencjalnego klienta i wpłynąć na jego decyzję. Przedsiębiorstwa, pozbawione tożsamości biznesowej lub przekazujące swoim znakiem mylne informacje, szybko zostają wyeliminowane z rywalizacji.
Komunikacja przez logo
Małe firmy powinny zwrócić szczególną uwagę na sposób, w jaki komunikują się ze swoimi odbiorcami i jak są przez nich postrzegane. Tworzenie profesjonalnego wizerunku, należy rozpocząć od bazowych działań - stworzenia logo, które może się składać z symbolu graficznego, graficznego przedstawienia nazwy firmy i hasła reklamowego. Logo staje się znakiem rozpoznawalnym Twojego biznesu, po którym będziesz najczęściej kojarzony.
Więcej niż grafika
Tworzenie logo to wieloetapowy proces, w którego skład wchodzi:
1. Badanie charakteru firmy i potrzeb Klienta oraz wysłuchanie jego sugestii – logo musi w 100% oddawać tożsamość biznesu, być unikatowe i kreatywne, a także trafiać w gusta klientów i samego właściciela.
2. Prace graficzne i przedstawienie pierwszych koncepcji – logo to przemyślany, skrupulatnie przygotowywany znak przez grafika, a często także przez cały zespół agencji interaktywnej.
3. Konsultacje z Klientem i dopracowywanie projektu – to trudny i najdłuższy etap budowania logo.
4. Prezentacja ostatecznej wersji – gdy logo jest gotowe i zaakceptowane, można przygotować również pozostałe projekty identyfikacji wizualnej (wizytówki, papier firmowy, etc.)
5. Przekazanie Klientowi CD z logo i księgę znaku – dokument zawiera opis budowy logo i możliwości wykorzystania go na różnego typu powierzchniach reklamowych.
6. Zastrzeżenie znaku w Urzędzie Patentowym – na życzenie Klienta, agencje pomagają w dopełnieniu formalności.
Tanio czy drogo?
Rozpiętość cenowa usługi wykonania logo może budzić kontrowersje. W Internecie znajdziemy oferty, rozpoczynające się od…50zł! Chcąc jednak otrzymać profesjonalny i unikatowy projekt logo, należy liczyć się z kosztem od 1000zł wzwyż. Warto pamiętać, że unikatowe logo jest bezcenną inwestycją na wiele lat.