Strona główna Blog Po co małej firmie logo?

Po co małej firmie logo?

Po co małej firmie logo?

Mitem jest przekonanie, że małe firmy nie muszą posiadać identyfikacji wizualnej, ponieważ to kosztowna inwestycja, która nie wpływa bezpośrednio na pozyskiwanie klientów. Czy małą firmę stać zatem na brak logo?


Firma bez tożsamości


Chcąc zyskać rozpoznawalność na rynku, nawet wąskim lokalnym, należy wypracować własną tożsamość, z którą kojarzyć nas będą klienci – na podobnej zasadzie, jak ludzie identyfikują siebie wzajemnie. Mając do wyboru dużą ilość podobnych ofert, odbiorcy kierują się często pierwszym wrażeniem, korzystając z powierzchownych danych, które im dostarczasz. Profesjonalne logo, dopasowane do osobowości firmy, potrafi natychmiast zwrócić uwagę potencjalnego klienta i wpłynąć na jego decyzję. Przedsiębiorstwa, pozbawione tożsamości biznesowej lub przekazujące swoim znakiem mylne informacje, szybko zostają wyeliminowane z rywalizacji.


Komunikacja przez logo


Małe firmy powinny zwrócić szczególną uwagę na sposób, w jaki komunikują się ze swoimi odbiorcami i jak są przez nich postrzegane. Tworzenie profesjonalnego wizerunku, należy rozpocząć od bazowych działań - stworzenia logo, które może się składać z symbolu graficznego, graficznego przedstawienia nazwy firmy i hasła reklamowego. Logo staje się znakiem rozpoznawalnym Twojego biznesu, po którym będziesz najczęściej kojarzony.


Więcej niż grafika


Tworzenie logo to wieloetapowy proces, w którego skład wchodzi:
1. Badanie charakteru firmy i potrzeb Klienta oraz wysłuchanie jego sugestii – logo musi w 100% oddawać tożsamość biznesu, być unikatowe i kreatywne, a także trafiać w gusta klientów i samego właściciela.
2. Prace graficzne i przedstawienie pierwszych koncepcji – logo to przemyślany, skrupulatnie przygotowywany znak przez grafika, a często także przez cały zespół agencji interaktywnej.
3. Konsultacje z Klientem i dopracowywanie projektu – to trudny i najdłuższy etap budowania logo.
4. Prezentacja ostatecznej wersji – gdy logo jest gotowe i zaakceptowane, można przygotować również pozostałe projekty identyfikacji wizualnej (wizytówki, papier firmowy, etc.)
5. Przekazanie Klientowi CD z logo i księgę znaku – dokument zawiera opis budowy logo i możliwości wykorzystania go na różnego typu powierzchniach reklamowych.
6. Zastrzeżenie znaku w Urzędzie Patentowym – na życzenie Klienta, agencje pomagają w dopełnieniu formalności.


Tanio czy drogo?


Rozpiętość cenowa usługi wykonania logo może budzić kontrowersje. W Internecie znajdziemy oferty, rozpoczynające się od…50zł! Chcąc jednak otrzymać profesjonalny i unikatowy projekt logo, należy liczyć się z kosztem od 1000zł wzwyż. Warto pamiętać, że unikatowe logo jest bezcenną inwestycją na wiele lat.


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.