W wielu firmach istnieje przekonanie, że budżet marketingowy jest zbędny. Wydają pieniądze, które w pewnym sensie są przypadkowe by w danej chwili coś zrobić w marketingu. Nasuwa się pytanie jak można robić skuteczne działania marketingowe nie mając budżetu? Patrząc przez pryzmat moich doświadczeń nie można.
Postawię 3 pytania z którymi będę chciał się rozprawić:
a) Jaki jest cel budżetu marketingowego?
Pozwala na planowanie skutecznych działaniach marketingowych, które wpływają na pozyskiwanie potencjalnych Klientów i budowanie zaufanej marki na tle konkurencji.
b) Jaki ma wpływ na efekty marketingowe?
Można tu postawić pytanie retoryczne jaki wpływ na sprzedaż ma planowanie targetów? Marketer mając budżet wie jak planować działania z wyprzedzeniem a co za tym idzie mogą one być przemyślane i efektywne.
c) Jak opracować budżet marketingowy?
Istnieje wiele poradników w Internecie, które pomogą w opracowaniu budżetu niemniej polecam korzystać z usług doradców marketingowych, którzy mają doświadczenie by wydać budżet na konkretne działania a nie mżonki.