Strona główna Blog „Marketing na wariata”

„Marketing na wariata”

„Marketing na wariata”

Czym się różni marketing od wyścigu? Jeśli w Twojej firmie właściwie nie widać różnic między sprintem a promocją firmy – to znaczy, że masz do czynienia z marketingiem na wariata.

 

Marketing na wariata to kampanie realizowane w pośpiechu, ponieważ: Prezes naciska, targi już za tydzień, konkurencja od miesiąca reklamuje się w najlepsze, a my już od pół roku nie robiliśmy żadnej promocji itp., itd....


Jak to wygląda w praktyce?

 

W marketingu na wariata zaczyna się od materiałów, które najłatwiej nam będzie przygotować – np. od małej ulotki (najkrótszy tekst) albo ogłoszenia w Internecie (jeśli np. znaleźliśmy rabat na jego zamieszczenie). W międzyczasie zaczynamy pracę nad stroną internetową. Jeśli posiadamy fanpage, przygotowujemy kilka zdań i zamieszczamy je na Facebooku, by przypomnieć się osobom, które nas polubiły.

 

Na koniec zostawiamy prace nad rebrandingiem logo, czekając aż grafik zamknie pracę nad poprzednimi materiałami. Mamy już zatem ulotkę, ogłoszenie w sieci, stronę internetową, Facebooka i logo. Zaczynamy szukać inspiracji do dalszej promocji.


Jak sprawić, by marketing na wariata był skuteczny?

 

Tu dochodzimy do sedna: marketing na wariata nigdy nie jest skuteczny. W najlepszym razie, przy ogromnej dozie szczęścia, można uzyskać dzięki niemu odświeżone materiały firmowe. Efekty ich zastosowania mocno nas jednak rozczarują.

 

Promocja firmy musi być spójna. Dlatego – nawet jeśli nie mamy wiele czasu – musimy zacząć od koncepcji. Tak naprawdę wypisanie kilku najważniejszych atutów firmy i ustalenie, które z nich są dla nas najważniejsze, może nam zająć godzinę. To za mało by stworzyć odkrywczą kampanię o genialnej skuteczności, ale wystarczająco, by nie skompromitować własnej marki.


Plan ratunkowy do akcji marketingowej

 

Jeśli naprawdę nie masz już czasu na przemyślenie strategii, wygospodaruj przynajmniej godzinę i:

  • Wypisz na kartce mocne strony swojej firmy (od 5 – 6 do 10 najważniejszych korzyści).
  • Ustal, które z nich są najważniejsze dla Twoich klientów.
  • A także sprawdź których korzyści z listy nie ma Twoja konkurencja.

 

Korzyści najważniejsze dla klientów plus korzyści unikalne – to podstawowe elementy, których musisz trzymać się w materiałach reklamowych. Jednak kiedy tylko przygotujesz reklamę, którą musisz mieć „na wczoraj” - wróć do strategii.

 

W każdej chwili możesz wyhamować i zamienić marketing na ilość w marketing na jakość.
 


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.