Strona główna Blog Zrób to właśnie ty!

Zrób to właśnie ty!

Zrób to właśnie ty!

Wiele ofert ponagla Cię słynnym „A Twoja konkurencja właśnie teraz...”, żebyś złożył zamówienie, kupił coś albo zapisał się do jakiegoś programu. Ale w jednym przypadku to zdanie na pewno jest prawdziwe:

Twoja konkurencja właśnie teraz myśli o swoim marketingu

 

Na pewno nie cała – być może firma, która ma biuro naprzeciwko albo na sąsiedniej ulicy nie robi żadnych szalonych kampanii promocyjnych. Ale w takim razie to nie ona jest Twoją prawdziwą konkurencją.

 

Twoja prawdziwa konkurencja – ta, która może stanowić zagrożenie dla Twojej firmy – myśli o marketingu. Planuje go. Szuka nowych pomysłów.

 

Twoja prawdziwa konkurencja wie, że o swoją przyszłość musi zabiegać już dziś. Nie osiada na laurach, gdy sprzedaż rośnie, ponieważ pamięta, że rękę na pulsie trzeba trzymać zawsze. Dlatego, gdy po latach tłustych przychodzą chude, ona jest bezpieczna: zgromadziła zapasy, zyskała lojalnych klientów i kryzys nie jest dla niej aż tak groźny.

 

Taka konkurencja jest dla Ciebie zagrożeniem

 

W pewnym momencie bardzo silna firma z branży może wyciąć Cię z rynku. Dlatego nie czekaj z marketingiem, aż zaczną się problemy. Na stabilność w przyszłości musisz zacząć pracować już teraz.

 

Co zrobić, by wzmocnić swoją pozycję?

 

Przede wszystkim rusz się i znajdź swoją drogę marketingową. Spójrz na swoją markę obiektywnie: czy widzisz jej słabe strony i zagrożenia? Nie udawaj, że ich nie zauważasz. Wiele firm woli po prostu „nie ruszać” tematu, gdyż obawia się, że jeśli zacznie pracować nad naprawą problemów, utknie w nich na dobre. Ty nie czekaj, aż słabe strony Twojej firmy obrócą się przeciwko Tobie. Zacznij działać.

 

Zobacz także, co jest Twoją mocną stroną. Promuj ją od zaraz. Przyzwyczajaj klientów, że może nie jest u Ciebie najtaniej, ale za to zawsze otrzymają solidną usługę lub produkt. Albo (jeśli masz przewagę dzięki niskim cenom) pokaż, że u Ciebie zawsze jest taniej i spraw, by klienci skojarzyli Cię z niskimi cenami.

 

Ale przede wszystkim: nie czekaj. Nikt nie zrobi dla Twojej firmy tyle, ile Ty sam. Właśnie zaczął się Nowy Rok – to doskonały moment na zmiany!


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.