Strona główna Blog Nie bądź kopią

Nie bądź kopią

Nie bądź kopią

Czy Tobie też zdarza się kopiować to, co Ci się spodoba?

 

„Chciałbym/ chciałabym mieć taki dom, taki samochód!”
„Chciałbym/ chciałabym tak wyglądać!”
„Te meble są świetne – gdzie można je kupić?”
„Chodzisz na salsę? Też muszę się kiedyś zmobilizować”

 

I tak dalej, i tak dalej. Kopiujemy to, co się nam podoba, bo chcemy mieć to u siebie. Poważny biznes – niestety – rządzi się czasem takimi samymi prawami. „Podoba mi się to logo/ też chcę zrobić taką promocję/ moja konkurencja ma świetne biuro...”.

 

Stop! Kopiowaniem firmy nie skopiujesz jej sukcesu

 

Nawet jeśli podzielisz sobie marketing jakiejś firmy na najdrobniejsze elementy i każdy z nich skopiujesz – efekt na 90% rozczaruje Cię i nie powtórzy sukcesu tamtej marki. Każda firma ma swoją własną osobowość – składa się na nią doświadczenie, asortyment, lokalizacja, stali klienci, zespół pracowników, Twój styl pracy (jako właściciela) i wiele innych czynników. Dlatego kopiowanie cudzego marketingu jest dla Twojej marki jak „doszywanie łaty” - na siłę i bez konkretnego związku z Twoją firmą.

 

Klienci nie chcą dziesięciu identycznych marek. Lubią wyraziste firmy z charakterem – takie, które wyróżniają się czymś niepowtarzalnym. A co jeśli w Twojej branży tak naprawdę wszyscy oferują dokładnie to samo? Może Cię uratować logo, nazwa, hasło, język, jakiego używasz w reklamach, symbole marki (charakterystyczne postacie albo elementy), które będą tylko i wyłącznie Twoim wyróżnikiem.

 

Jak przejść od kopiowania do benchmarkingu?

 

Benchmarking to twórcze naśladownictwo. Zamiast kopiować marketing firmy uczysz się na jej doświadczeniach – przede wszystkim unikasz błędów. Masz własny styl, własny sposób komunikacji, ale wprowadzasz do oferty np. dodatkowe produkty, które podobają się na rynku.

Najważniejsze pytanie, jakie powinieneś sobie zadać, brzmi: Dlaczego podoba mi się marketing tamtej firmy? Czy widzę, że przyciąga klientów? Czy robi na mnie wrażenie profesjonalnego? Czy osiągnął cel, do którego dąży moja firma?

 

Kiedy ustalisz, co jest mocną stroną marketingu Twojej konkurencji, wróć do swojej firmy i teraz w niej poszukaj najmocniejszych stron. Na pewno istnieją obszary, w których Twoja jakość jest niepodrabialna – może Twoja firma istnieje dłużej i ma większe doświadczenie? Może u Ciebie obsługa klienta działa sprawniej? A może wiesz, że więcej wiesz o swojej branży? Wykorzystaj to!


Spodobał Ci się artykuł? Poleć znajomym:

Autor

Doradca i strateg marketingowy

CEO & Founder IDEAWAY®


Warto przeczytać również

comments powered by Disqus



Twitter

Oddaje głos moim Klientom

Nikt lepiej nie opowie o moim warsztacie pracy niż moi klienci. Tutaj przeczytasz opinie o moich dokonaniach, warsztacie pracy oraz o efektach moich działań. To opisy realnych korzyści wielu współpracujących ze mną firm.

Mam nadzieję, że niedługo w tym miejscu będzie można przeczytać także i Twoje ciepłe słowa o mojej pracy.

Referencje

(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu i pewności, z jaką Pan Piotr wyznaczał kolejne działania do podjęcia. Otrzymaliśmy spójną strategię marketingową, zakładającą wszechstronny rozwój, indywidualne rozwiązania i efektywne metody docierania do odbiorców. (...)


Robert Szewczyk
Kierownik d/s Operacji Działan Marketingowych
Pobierz PDF Zetor Polska Sp. z o.o.

Mój biznes
Agencja IDEAWAY®

Jestem założycielem i CEO agencji, która wprowadza nową jakość na rynku marketingu w Internecie.

IDEAWAY®

Okiem eksperta
Piszę dla:

Jestem redaktorem portalu internetowego „Biznes musi sprzedawać” oraz członkiem Klubu Strategów Marketingu.

Klub Strategów MarketinguBiznes Musi Sprzedawać

Bądźmy w kontakcie
Tu mnie znajdziesz

Aktywnie udzielam się także w sieciach społecznościowych. Dodaj mnie do swoich kontaktów.